Khamis, Ogos 26, 2010

Salam Kemerdekaan

"Di bawah satu bendera, kita bina jiwa merdeka. Mari sama-sama kita mengibarkan Jalur Gemilang kebanggaan kita rakyat Malaysia"

Salam Kemerdekaan dari Ahmad Danish Amsyar
Pertama kali buat anakku, Ahmad Danish Amsyar, 8 bulan untuk menyambut perayaan kemerdekaan kali ini. Aku begitu bangga melihat dia memegang bendera Jalur Gemilang. Akan aku terapkan dan semai jiwa merdeka dalam diri anakku supaya dia bangga menjadi rakyat Malaysia. Niatku untuk mengambil gambar anakku bersama Jalur Gemilang terkabul akhirnya.

Sudah 5 Tahun

Wira Merdeka, 2010
Bagi keretaku pula, ini adalah kali ke 5 aku mengibarkan bendera Jalur Gemilang di atas keretaku. Bermakna ianya sudah 5 tahun menggunakan bendera yang sama. Setiap kali menjelang musim perayaan Hari Kebangsaan, aku akan cuci dan sediakan Jalur Gemilang itu supaya dalam keadaan yang baik. Memang niatku dari remaja dulu, jika aku memiliki sebuah kereta, akan aku kibarkan Jalur Gemilang dengan cara sebegini. Dan aku bangga, kereta aku menjadi kereta pertama yang mengibarkan Jalur Gemilang secara begini di tempat kerjaku, Fakulti Seni Lukis dan Seni Reka (FSSR), malahan di UiTM Shah Alam serta UiTM Puncak Perdana juga.


Salam Kemerdekaan buat semua Warga Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan